Menu

Etaleer je talent: professionalisering in een open leercultuur

Er zijn veel leerkrachten die zich vastbijten in een thema waar ze goed in zijn. Ze volgen een opleiding of master en specialiseren zich. Maar hoe laten ze zien wat ze kunnen? Hoe zetten ze hun opgedane kennis op school in en brengen ze hun expertise over op anderen? En bieden scholen voldoende ruimte om talenten te etaleren? Mag je ergens goed in zijn? Ja! Daarover ging de dialoogavond ProfiLEREN op 19 september. Doel van deze bijeenkomst was het gesprek over professionalisering in het schoolteam op gang te brengen.

Bekijk de impressie van de avond

De diepte in

Drie leerkrachten vertelden wat het profileren van hun expertise hen heeft gebracht. Zo verdiepte Linda van den Anker verdiepte zich in rekenonderwijs en deelt ze nu haar kennis binnen het hele schoolbestuur. Cultuurfanaat Cornelieke Rupert brengt cultuur letterlijk de school in en ontwikkelde gaandeweg een eigen lijn voor cultuuronderwijs. En Barbara van Gessel is initiatiefnemer van samenwerking rondom hoogbegaafdheid. Tijdens de dialoogavond vertelden de leerkrachten hoe zij zich zo succesvol konden profileren en welke rol de schoolleiding en de schoolcultuur hierin hebben gespeeld.

Op zoek naar tips? Bekijk het overzicht met succesfactoren voor profileren.

Interesse in dit onderwerp? Lees dan meer over onze andere projecten op het gebied van professionalisering:

Privacy en cookies. Lees meer.